Review Eat Happy

Yes, ik ben een enorme fan van Hemsley en Hemsley sinds mijn zus me er ik denk een jaar geleden ongeveer op wees. Ik was dan ook enorm blij toen het nieuwe boek Eat Happy van Melissa Hemsley op dedeurmat viel. Beide zussen zijn (voor even) solo gegaan en hebben een eigen boek uitgebracht.

Door het boek Hemsley en Hemsley ben ik een enorme fan geworden van bouillons maken. Echt waar geloof me heerlijk om je left over groenten te gebruiken om een heerlijke bouillon te maken. Het is leuk om te doen en het geeft je gerechten 10.000x meer smaak. Ik zeg echt gaan doen dus. Koop die soepkip, runderschenkels, varkensbotten ga na de slager en laat je gaan. Je gaat er blij van worden. Tot zover mijn korte ode aan de bouillon.. Nu terg naar Eat Happy. Al bladerend door het boek zie ik al snel dat ik heel blij ga worden van deze aankoop: zelfgemaakte hoisin saus, nog meer bouillon inspiratie en heerlijke ontbijtrecepten. Kortom ik ben voorlopig verknocht aan dit heerlijke boek van Melissa Hemsley.

"Door het boek Hemsley en Hemsley ben ik een enorme fan geworden van bouillons maken. Echt waar geloof me heerlijk om je left over groenten te gebruiken om een heerlijke bouillon te maken. Koop die soepkip, runderschenkels, varkensbotten ga na de slager en laat je gaan."

Foto's uit Eat Happy

Je hoort het al, ook van dit boek ben ik na even doorbladeren al fan. Prachtige foto's die je doen watertanden en bij elke bladzijde die ik omsla denk ik oh dit wil ik maken en dit, oh en die ook. Een goed teken dus. Jammer wel dat niet bij alle recepten een foto staat. Ik vind het namelijk altijd wel fijn vergelijkingsmateriaal te hebben.

Het eerst recept dat ik heb uitgetest zijn deze visburgers. Zie de foto hierboven, die moet je tocht meteen maken? Maargoed nog niet helemaal tevreden met het eindresultaat. Qua smaak super lekker, heerlijk die veelal Aziatische inslag die de zussen Hemsley hebben maar ze vielen helaas wel een beetje uit elkaar. Misschien doordat ik diepvriesvis heb gebruikt (die had ik nog liggen) in plaats van verse vis. Ik ga ze dus zonder enige twijfel nog eens proberen. Want echt die zelf gemaakte hoisin saus...

"Mocht je een healthy zoet recept zoeken dan moet je zeker de bounty's met rauwe chocolade uit het Hemsley & Hemsley kookboek proberen. Die zijn zoooo lekker!"

Natuurlijk is er ook een zoet hoofdstuk in het boek. Voornamelijk gezondere zoete varianten. Ik ben er nog niet aan toegekomen ze te testen dus hier houd ik jullie nog even op de hoogte. Mocht je een healthy zoet recept zoeken dan moet je zeker de bounty's met rauwe chocolade uit het Hemsley & Hemsley kookboek proberen. Die zijn zoooo lekker! Voor wat betreft dit boek; er komt binnenkort nog een losse review over het zoete gedeelte.

P.s. Ik heb de Engelse versie van het boek, de Nederlandse vertaling komt begin maart uit.